Calitatile esentiale ale unui recruiter
17379In ultimii ani recrutarea a crescut pana la a fi una din activitatile cheie ale oricarei afaceri. Companiile au inteles ca bunul lor mers este strans legat de un proces eficient de recrutare. Lumea se schimba si implicit piata fortei de munca. Se schimba tehnicile de recrutare aplicate in diferite domenii si in acelasi timp se schimba si profilul candidatilor solicitati. Afacerile cresc si descresc in functie de capacitatile proprii de a se adapta la piata muncii din Republica Moldova.
Astfel, rolul unui Recruiter devine esential in a cauta si selecta capitalul uman potrivit.
Un bun recruiter inseamna a avea cate un pic din alte zeci de profesii fiind si marketolog, persoana de vanzari, consultant in cariera, psiholog, un om complet de afaceri.
Mai jos aveti enumerate calitatile esentiale ale unui recruiter:
Autenticitatea. Este vorba despre naturaletea cu care intri in contact cu oamenii. Nu uita si tu esti om. Daca te folosesti de masti vei invita la discutie alte masti si atunci nu vei putea vedea, simti, auzi partea umana asa cum este ea atat cat se poate intr-un interviu. Renunta sa mergi la interviuri cu indiferenta, traieste fiecare interviu si fiecare conversatie in parte. Formalitatea exagerata rigidizeaza procesul interviului.
Ascultarea activa. Mai intai asculta si abia apoi vorbeste. Ascultarea este un har. Cel mai bun comunicator este un bun ascultator - pentru ca ascultatorul l-a inteles pe deplin pe vorbitor inainte ca el insusi sa isi inceapa discursul. Un bun comunicator asculta intreaga poveste. E dornic sa absoarba informatii si idei si are grija sa nu cada prada prejudecatilor. Un ascultator activ acorda o atentie sporita interlocutorului, se concentreaza mai degraba asupra sensului mesajului decat asupra cuvintelor in sine si manifesta empatie fata de vorbitor. Se asigura ca a inteles perfect ceea ce a vrut sa spuna interlocutorul. Un bun ascultator se abtine de la intreruperi si de la concluzii pripite. El formuleaza un raspuns doar atunci cand vorbitorul si-a incheiat discursul.
Comunicarea empatica. Sa comunici empatic inseamna sa tii cont de starile, gandurile si nevoile celui din fata ta nu doar de ale tale. Focuseaza-te mai intai pe candidat si apoi pe ceea ce vrei sa obtii tu Ia interviu.
Capacitatea de relationare. Tu devii conector uman in munca ta si cu cat stabilesti mai multe relatii cu diversi oameni cu atat vei avea acces mai mare la posibili candidati.
Deschiderea spre oameni. Este vorba despre a-ti placea oamenii, a-i accepta asa cum sunt fara a hrani prejudecatile din mintea ta, a avea interes spre a-i descoperi si a te lasa si tu descoperit. La interviuri Intalnesti tot felul de A FI ale oamenilor, de la cum se imbraca, arata, miros, merg, cum vorbesc, se manifesta, la fel ca in viata de zi cu zi.
Increderea si etica. Sunt calitati importante in orice meserie, dar pentru un recruter sunt vitale. Oamenii se apropie si se deschid doar in fata celor in care pot avea incredere. Cand vorbim despre incredere ea vine din doua sensuri. Este vorba despre increderea in tine si as pune aici accent pe competentele tale si despre increderea altora in tine, mai exact ce faci prin comportamentele tale sa emani incredere.
Curiozitatea. Curiozitatea inseamna progres atat la nivel personal cat si profesional. Atat timp cat ai acest impuls al curiozitatii poti evita rutina jobului, inveti lucruri noi legate de munca ta si descoperi potentialul candidatilor.
Gandire strategica. In prezent a gasi candidati potriviti este o mare, mare provocare si descurajarea isi poate face aparitia. Indiferent cat de dificil este un proiect de recrutare focuseaza-te mental pe ideea ca se poate.
Trebuie sa recunoastem ca acest proces este si va fi in continuare complex. Astazi recrutarea presupune in primul rand identificarea unui public tinta. Fara un portret robot bine definit al candidatului pe care-l cauti nu poti porni la drum. De aceea este foarte important de a stabili corect aptitudinile si compententele necesare pozitiei vancate inainte de a demara procesul de recrutare pentru a verifica mereu existenta compatibilitatii candidatilor cu postul respectiv.
Apreciază te rog articolul, mulțumesc.