Beneficiile investitiei in promovarea starii de bine a angajatilor
14993Starea de bine a angajatilor reprezinta diferite fatete fizice, mentale si emotionale ale sanatatii angajatului aflate in interactiune complexa.
In comparatie cu definitia termenului de sanatate, care se refera la simptomatologia fizica si fiziologica intr-un context medical, starea de bine este un concept mai larg, referindu-se la persoana ca intreg, care include experiente de viata (satisfactia in viata, bucurie, fericire, etc.), iar in contextul organizational, include experiente generale legate de munca (satisfactie fata de munca, atasament, etc.) si dimensiuni specifice (satisfactia fata de colegi sau fata de salariu).
Experientele fizice, emotionale, mentale si sociale ale persoanei la locul de munca sunt consecinte directe asupra starii de bine a angajatului.
Atmosfera din interiorul organizatiilor este baza de la care emerge starea de bine, deoarece oamenii traiesc efectiv in organizatii, nu doar se gindesc la sarcinile alocate. Starea de bine este un produs al diferitor relatii si situatii care apar la toate nivelurile vietii in organizatii: individual, colectiv si organizational.
Ce determina starea de bine a angajatilor:
1. Nivelul controlului la locul de munca, care se refera la credinta ca persoana are puterea de control la locul sau de munca.
2. Comportamentul pozitiv/negativ al superiorului. Acest lucru se manifesta prin permisiunea manifestarii autonomiei angajatului asupra activitatii sale profesionale, mentinerea unei comunicari eficiente si luarea in consideratie a angajatului si bunastarii acestuia.
3. Tratamentul interpersonal pe care il primeste angajatul din partea colegilor si a altor actori organizationali. Experientele legate de lipsa de respect si consideratie la locul de munca sunt asociate cu o satisfactie scazuta legata de munca, o implicare redusa in realizarea sarcinilor si stres psihologic crescut.
4. Lipsa/prezenta conflictului dintre munca si familie manifestat prin suportul emotional din partea membrilor familiei (incurajari si intelegere) si a unui suport instrumental (preluarea de catre alti membri ai familiei a indatoririlor si responsabilitatilor casnice a angajatului).
5. Perceptia securitatii/insecuritatii postului.
Cand vine vorba de starea de bine a angajatilor, ne referim la impactul personal al nivelului starii de bine al angajatilor asupra companiei si invers. Tocmai din acest motiv, am vrea sa mentionam importanta dezvoltarii nivelului starii de bine a angajatilor.
Beneficiile sporirii nivelului starii de bine al angajatilor:
- Atragerea candidatilor talentati
- Reducerea absenteismului si pierderii timpului
- Eficientizarea timpului la locul de munca, productivitatii si autonomiei
- Imbunatatirea moralului angajatilor
- Prevenirea bolilor, ceea ce contribuie la reducerea costurilor de ingrijire a sanatatii.
Orice intreprindere sau organizatie ar trebui sa creeze o strategie cu privire la sprijinirea fiecarui angajat in mod individual sa isi identifice si sa isi indeplineasca propriile obiective, ce vor spori nivelul starii de bine al acestuia.
Apreciază te rog articolul, mulțumesc.