10 motive pentru care angajatii isi dau demisia
14250Succesul sau esecul unei afaceri se rezuma de cele mai multe ori la talentul din cadrul acesteia. Sunt companii care investesc foarte mult timp, bani si energie pentru a gasi oamenii potriviti, pentru a-i angaja, a-i pregati si a-i plati, astfel incat sa aiba succes. Oamenii de afaceri spera ca tot acel timp si acea energie investita in angajatii lor va contribui la succesul afacerii lor. Intr-un timp, tot acel efort pe care o companie il depunea pentru angajati rezulta in dorinta oamenilor de a ramane in companie pe durata carierei lor. Acestia erau loiali companiei pentru care lucrau, chiar daca acea companie nu ii trata mereu pe cit de bine ar fi putut. Acum, toate acestea s-au schimbat, iar angajatii nu mai sunt chiar atit de loiali si vor pleca daca gasesc ceva mai bun sau daca nu sunt multumiti de locul de munca actual, iar companiile nu mai investesc atat de mult ca pe timpuri.
Sefii buni stiu foarte bine cit de scumpa este demisia unui angajat. Desigur, nici un angajat nu poate fi pastrat fara voia lui, oricit de "rasfatat" ar fi. Scopul companiilor este de a limita numarul de profesionisti pe care ii vor pierde, dar pentru a face acest lucru, trebuie sa inteleaga mai bine de ce le pleaca angajatii.
Mai jos aveti 10 motive cele mai des intalnite:
1. Angajatii nu se simt apreciati
Chiar si cei mai modesti si lipsiti de ego angajati isi doresc sa fie apreciati pentru un succes la munca. Este un aspect inerent din natura noastra umana. Cind treci cu vederea performanta unui angajat, il demotivezi si nu profiti de ocazia de a incuraja munca facuta bine. Chiar daca nu ai un buget pentru o marire de salariu, cuvintele de incurajare pot sa fie la fel de importante. Si in acest caz, oamenii pleaca daca se simt invizibili si subapreciati in compania unde lucreaza.
2. Lipsa unei compensatii potrivite
Perioadele de lucru intens si stres sunt inerente oricarui job. Dar exista ceva de care trebuie sa te temi: sufocarea unui angajat cu un volum de munca realizabil doar de 2-3 persoane, nu de una singura! Si, de obicei, asa se intimpla la fiecare job. Oamenii de incredere si capabili sunt aglomerati cu cit mai multe task-uri, din diferite arii. Daca sunt mereu incarcati cu ceva, iar promovarea, marirea de salariu intirzie cu lunile si anii, angajatii ajung sa simta ca se profita de pe urma lor. Şi cine ar putea sa ii invinuiasca atunci cind sunt obositi si vor sa gaseasca un job unde sa le fie apreciat corect numarul de responsabilitati?
3. Angajatii nu au suficient timp liber
Oamenii buni pleaca din companiile unde “rege” este profitul si angajatorii isi exploreaza angajatii peste program si nu ii lasa sa respire. Acest mecanism poate aduce beneficii pe termen scurt. Totusi, dupa un timp, angajatii vor demisiona, fiind nemultumiti de programul infernal. In urma, vor ramine cei apatici, fara opinii, prea obositi sa lupte pentru un job care sa ii satisfaca. Rezultatul? O companie unde se incuranjeaza performanta slaba, morala indoielnica, problemele legate de disciplina si respect. Desigur, cifrele şi profitul sunt importante in afacere. Dar o afacere creste cu oameni alaturi, iar cei implicati sunt curajosi si foarte rari. Un angajator chibzuit stie ca pierderea lor este o lovitura grea pentru afacere!
4. Schimbarea de conducere
Companiile care nu reusesc sa constientizeze impactul acestei decizii riscante pierd personal valoros. In calitate de sef, trebuie sa discutati cu acei angajati afectati de masura schimbarii, sa le ridicati moralul in perspectiva tranzitiei.
5. Echipamentele prea vechi
Fie ca discutam despre un depozit sau un birou in toata regula, instrumentele care transforma munca intr-un cosmar trebuie aruncate la cosul de gunoi, pentru a face loc modernitatii. Unii angajati vor pleca tocmai din cauza lipsei logisticii. Inlocuirea angajatilor, ci nu a tehnologiei, va fi mult mai costisitoare pe termen lung.
6. Targeturi stiintifico-fantastice
Stabilirea unor scopuri este importanta pentru mentinerea productivitatii si dobandirea celor mai bune rezultate. Este valabil atat pentru oameni, cat si pentru companii. Scopurile nerealiste vor demola moralul angajatilor. Cei care sunt supusi in mod constant unor asemenea teste absurde vor decide, pana la urma, sa-si caute alt drum.
7. Lipsa unei sustineri din partea conducerii
Sefii care nu doresc sa ii sustina pe angajatii mai slabi vor intampina greutati, in edificarea personalului. Asta nu inseamna ca trebuie sa lasi pe oricine sa planga pe umarul tau; uneori, problemele angajatilor si rezolvarea lor reprezinta prioritati mai mari decat succesul in sine al companiei. Numai asa vei deveni un lider respectat!
8. Nevoia de a fi provocat
Atunci cand elevii sunt plictisiti de cursurile inutile, prefera sa viseze cai verzi pe pereti si notele lor scad. Cand angajatii tai se plictisesc de munca, cauta, de fapt, o provocare. Mentinerea unui angajat in alerta, prin oferirea unor responsabilitati majore, reprezinta cel mai bun mod de ambitionare.
9. Lipsa unui mediu de lucru agreabil
Priveste in jur. Angajatii tai sunt fericiti? Exista o energie pozitiva in birou? Daca nu, de ce? Locurile de munca nu trebuie sa semene cu niste lagare de concentrare. Asta nu inseamna ca trebuie sa organizati in fiecare zi petreceri tematice. Este necesara o minima atmosfera de armonie.
10. Ierarhia excesiva
Fiecare loc de munca are nevoie de structura si leadership, dar o companie condusa cu amenintari sau frica ii face pe angajaţi nefericiti. De asemenea, daca nu ii implici pe cei mai buni angajati in brainstorming, nu le dai putere de decizie, si parerea lor te lasa rece, angajatii se vor orienta repede spre un job unde sa fie apreciati.
Gasirea unui echilibru sanatos!
Companiile trebuie sa gaseasca un echilibru intre a-si proteja afacerea si a-si mentine angajatii buni fericiti. In cele din urma, oamenii pleaca, nu neaparat din cauza banilor sau pentru ca nu le place ceea ce fac, ci pentru ca nu le place felul in care sunt tratati.
Aceasta este o problema pe care toate companiile pot si trebuie sa o constientizeze. Ar trebui sa evalueze felul in care isi trateaza angajatii si sa se asigure ca acestia iau parte la acest proces.
Scopul final ar trebui sa fie gasirea unor modalitati prin care sa determine angajatul sa se dedice si sa fie activ in cadrul companiei. Intimplindu-se acest lucru, angajatii nu numai ca vor ramine, ci vor gasi si modalitati prin care sa ii faca pe toti ceilalti sa isi doreasca sa fie cei mai buni!
Appreciate the article, thank you.